VINEX, PMA en SKO samen in beheer Nederlands Online Bereiksonderzoek

17 juli 2014, 10:44  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Partijen hebben op 9 juli 2014 een intentie tot samenwerking getekend die moet leiden tot een gezamenlijk beheerd digitaal bereiksonderzoek ten behoeve van de Nederlandse markt. VINEX en PMA participeren nu in het DDMM-onderzoek. SKO heeft op 8 juli een contract getekend met TNS-NIPO/Kanter Media voor de opzet van een online bereiksonderzoek.
Reageer

GX Software verstevigt positie in reisbranche

17 juli 2014, 09:28  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Na ANWB, FOX Vakanties, NBTC en DFDS Seaways gaat nu ook Vacanceselect met GX Software's BlueConic aan de slag. Daarmee is GX Software een van de grote leveranciers in de reisbranche. Vacanceselect gebruikt BlueConic om digitale profielen op te bouwen van haar bezoekers, zodat de website zich kan vormen naar individuele voorkeuren. De inzet van BlueConic wordt begeleid door Mirabeau, partner van GX Software, dat eveneens zorgt voor het redesign van de website. Mirabeau, dat al langer betrokken was bij de online innovaties van Vacanceselect, ziet in BlueConic een goede grondlegger voor online customer experience.
Reageer

DELA in verweer tegen boetebesluit AFM

15 juli 2014, 16:07  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Coöperatie DELA is het niet eens met het boetebesluit van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar aanleiding van reclame-uitingen over het DELA CoöperatiespaarPlan. Het geschil spitst zich toe op het vermelden van de juridische kwalificatie van het product. De AFM stelt dat die centraal behoort te staan.
Reageer

Doorgaan: Zeven ondernemers in drie maanden volledig gefinancierd

15 juli 2014, 16:04  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Ondernemers die vooruit willen, kiezen steeds vaker voor crowdfunding. Het in april gelanceerde crowdfundingplatform doorgaan.nl - een initiatief van De Amersfoortse - wist in nog geen drie maanden zeven ondernemers te ondersteunen. Van een bio-dynamische zuivelfabriek tot een hotel: ondernemersideeën worden realiteit dankzij de ruim 400.000 euro die de Nederlandse ‘crowd’ en De Amersfoortse investeerden.
Reageer

Brandwave breidt uit met nieuwe partner

14 juli 2014, 13:26  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Marketingadviesbureau Brandwave breidt per 1 juli 2014 verder uit. Aan het team van 8 marketing professionals is onlangs Juan Plijnaar als Partner toegevoegd. Juan neemt kennis en ervaring mee op het gebied van FMCG en Retailmarketing. Eerder had hij internationale marketingverantwoordelijkheid voor merken als Wilkinson Sword en Philips, waarin hij succesvolle marktintroducties heeft geleid. Plijnaar brengt tevens digitale en mobile marketing ervaring mee, en uitgebreide CRM retailkennis, o.a. bij de Bijenkorf.
Reageer

Record: 12,4 miljoen mensen zien Nederland - Argentinië

14 juli 2014, 09:40  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Nooit eerder trok een wedstrijd van Oranje zoveel kijkers: maar liefst 12,4 miljoen Oranjefans zagen de wedstrijd tegen Argentinië bij de NOS op Nederland 1. Bijna 10,9 miljoen mensen volgden de halve finale thuis (inclusief visite) en 1,5 miljoen mensen zagen de wedstrijd buitenshuis (horecagelegenheden, op pleinen, op het werk, etc.).
Reageer

Het tijdperk van drones, carrier nodes en vergaderingen met hologrammen

14 juli 2014, 09:39  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Rond het jaar 2036 ziet de Europese werkvloer er heel anders uit door technologieën en processen die op dit moment nog niet eens bestaan. Althans, dat denkt 80% van de werknemers. Nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh, uitgevoerd door Coleman Parkes, daagde vooruitziende werknemers uit hun toekomstige werkplek te omschrijven. Respondenten verwachten dat het eenvoudiger wordt om samen te werken en dat de werkplek interactiever en gestroomlijnder zal zijn als gevolg van nieuwe technologieën en de processen die innovatieve werkwijzen ondersteunen.
Reageer

Het succes van Pixar

14 juli 2014, 09:38  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
In dit boek onthult Ed Catmull de ideeën en technieken achter het succes en de winstgevendheid van Pixar. Daar is een unieke omgeving gecreëerd met processen die creativiteit beschermen en die ingaan tegen alle conventies. 'Creativity, Inc.' neemt je mee naar de story meetings, de postmortems en de Braintrust-sessies en laat zien hoe je een cultuur bouwt waar creativiteit ontstaat en floreert
Reageer

yourzine lanceert talking retail platform

14 juli 2014, 09:37  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Yourzine heeft op donderdag 3 juli de 5de editie van haar jaarlijkse Retail Event georganiseerd. Tijdens dit event worden marketingspecialisten in de retail branchevolledig bijgepraat over de best practices en laatste innovaties op het gebied van (digitale)dialoogmarketing. Onder het thema “Let’s Connect!”bracht Yourzine dit jaar 85 professionals samen in Landgoed Groenhoven te Bruchem en presenteerden zij het nieuwe platform: Talking Retail.
Reageer

Authenticity Gap

9 juli 2014, 11:52  |  Algemeen  |  Steven Pieneman
Een groot onderzoek van internationaal communicatieadviesbureau FleishmanHillard en onderzoekspartner Lepere Analytics, onthult een significante "authenticiteitskloof" tussen verwachtingen en ervaringen van Nederlandse consumenten rondom 160 grote merken in zeven zakelijke sectoren en twintig categorieen. De grootste negatieve kloof tussen de verwachting en ervaring van de consument is zichtbaar op het gebied van innovatie. Niet alleen toont het onderzoek op welke punten merken onder verwachting presteren, maar ook waar de verwachting wordt overtroffen. Zo blijkt de Nederlandse consument blij verrast met de hoge snelheid en service van pakketbezorging na online winkelen.
Reageer
 

Twitter

Nieuwsbrief

nieuwe afbeelding


Bannertarieven